Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
 
 
 
 
 

Тюнінг - Підвіска і кузов

Ну ось, здавалося б, все. Двигун форсований, коробка підібрана відповідна, гальма посилені. Можна «вистрілювати» на вулицю, розполохує собак і примушуючи «плюшевий десант», що сидить на лавках, побожно хреститися. Почекайте, не поспішайте. Ваше диво техніки здатне їздити хоч і швидко, але поки тільки по прямій. Для додання машині відповідної керованості доведеться зайнятися ходовою частиною, в першу чергу — підвіскою.

Боже захопитися поліпшенням кінематики Macpherson або Multilink. Доведеться свято шанувати золоте правило механіка, що свідчить: «Не заважай машині нормально працювати». Поліпшення характеристик підвіски може йти тільки в одному напрямі: усунення компромісів, на які конструкторам довелося піти ради забезпечення пасажирам належного комфорту. Коли коштує вибір — комфорт або можливість краще тримати дорогу — зручностями доведеться пожертвувати.

Перше, що доведеться зробити — замінити стандартні амортизатори на жорсткіші спортивні. Вони, як правило, газонаповнені, і стабільніше працюють при тривалих навантаженнях (газ, тиснувши через поршень на рідину, запобігає її спінюванню, яке змінювало б характеристики амортизатора). Крім того, у таких амортизаторів найчастіше можна регулювати опір стисненню і відбою. При регулюванні важливо не перестаратися; у пошуках наївигоднейших характеристик підвіски інші умільці вмудряються набудувати амортизатори так, що опір стисненню стає більше опору відбою! Процедура настройки залежить від моделі амортизатора — деякі доводиться для цього кожного разу знімати з машини, а найскладніші (і, відповідно, дорогі) можна регулювати кнопками з місця водія. Існують і компромісні варіанти типу Monroe Sensatrac, у яких характеристики в деяких межах міняються автоматично залежно від режиму пересування.

Поліпшенню керованості і особливо підвищенню стійкості автомобіля в поворотах сприяють жорсткіші пружини підвіски. Останнє слово в цій області — двосекційні вузли, що складаються з двох пружин: наджорсткою верхньою і м'якою ніжней. Це рішення покращує контакт колеса з дорогою: розвантажене в повороті колесо не «зависає» над поверхнею, а під впливом нижньої пружини притискається до асфальту.

Для того, щоб зменшити крен машини, ведучий до «зависання» коліс в повороті, встановлюють нові, жорсткіші стабілізатори поперечної стійкості.

При їх установці значно «посилюється» робота всієї підвіски, що не всім доведеться до вподоби. Якщо ви готові це стерпіти, можна піти ще далі — замінити резинометалічні шарніри підвіски на сталеві сферичні. Це значно підвищить керованість, ось тільки високочастотні вібрації ви відчуватимете всім тілом...

Попрацювавши над підвіскою, не забудьте про колеса. Тут знову доведеться зіткнутися з альтернативою: комфорт або керованість. Спортивні низькопрофільні шини відмінно тримають дорогу, але на ковбанях і вибоїнах серце кров'ю обливається. Особливо якщо такі покришки (серії 50, а то і нижче) встановлені на дорогущих 16-, 17- або 18-дюймових кованих дисках. Литі дешевше, але при попаданні колеса в хорошу вибоїну на великій швидкості алюмінієвий диск може просто розколотися.

Не завжди сприятливо впливає на керованість збільшення ширини шини. На сухому асфальті широка гума, природно, трохи краще. Але в дощ, та ще на заміській трасі, прикрашеній глиняними «відмітинами» від протекторів колгоспних тракторів. Крім того, ширше колесо — це збільшене плече обкатки, а значить, підвищене навантаження на підшипники маточини і зміну кінематики підвіски зі всіма витікаючими наслідками...

Втім, бувають випадки, коли на зміну геометрії підвіски можна піти. Такі варіанти пропонують тюнінговиє контори, безпосередньо пов'язані із заводом-виготівником «основи» (наприклад, німецький AMG) і використовуючі заводські напрацювання по «оспортівліванію» поведінки автомобіля на дорозі. Правда, подібні пропозицій небагато і стоять вони недешево. Ще дорожче коштує «пересадка» всієї підвіски (зазвичай задньою) від могутнішого і швидкіснішого автомобіля. В цьому випадку вже не обійтися без такої трудомісткої і дорогої операції, як вваріваніє в стандартний каркас кузова кронштейнів (а то і всього днища) від «донора».

Найчастіше силову структуру кузова переробляти не обов'язково, можна обмежитися установкою розпірки на кронштейни стійок передньої підвіски.

Такі вузли випускаються багатьма тюнінговимі ательє, стоять недорого, а ефект, що отримується з їх допомогою, достатньо великий. У разі ж радикального тюнінга, зв'язаного з багатократним збільшенням потужності, швидше за все доведеться зайнятися посиленням основи кузова, що несе. Найчастіше це косинки і розпірки, місця установки яких підказали раллійним досвідом експлуатації даної моделі автомобіля. Можна піти і далі, встановивши трубчасті підсилювачі днища. Самим екстремальним рішенням є вварной каркас безпеки, подібний гоночному, але його застосування навряд чи можна рекомендувати для машини повсякденної експлуатації.

«Вовк, що вийшов після всіх таких переробок, в овечій шкурі» зовні від оригіналу відрізнятися майже не буде, і це добре, якщо ви вважаєте за краще не афішувати повноту свого гаманця. Але якщо ви не проти додати своєму автомобілю ще і зовнішню індивідуальність — до ваших послуг множину наборовши, що дозволяють змінити (радикально або не дуже) дизайн машини. Причому часто такі вузли і деталі можуть прямо або побічно впливати на її ходові якості.

Хороший приклад — т.з. аеродинамічне обваження: спойлери, спідниці, антикрила, дефлектори і так далі Ці пластикові деталі, крім додання машині більш спортивної зовнішності, збільшують притискуючу силу, що діє на колеса (точніше, компенсують підйомну силу, що створюється кузовом). Деякі з них — передній і задній спойлери, накладки, що згладжують переходи кузовних деталей, — сприяють зниженню аеродинамічного опору. Але тільки у тому випадку, коли обваження було ретельно і професійно пропрацювала в аеродинамічній трубі. Особливо це справедливо для задніх спойлерів, зміна розташування яких на якихось парі сантиметрів може дати результат, протилежний бажаному...

Ще один спосіб зниження лобового опору кузова, причому абсолютно безпрограшний, — це так званий чопперінг (від англійського chop — рубати), — пониження рівня даху за допомогою укорочення стійкий. Операція ця, не дивлячись на зовнішню простоту, украй трудомістка — практично мова йде про новому верху, скроєному з використанням шматків старого. При цьому не забудьте про проблему «обрізання» стекол. А головне, така «перебудова» верху кузова приводить до зменшення життєвого простору в салоні і зниження міцності структури, що несе, — будь-який зварний шов зменшує міцність вузла в порівнянні з цілісною деталлю.

Піклуючись про ходові якості машини, не варто забувати про себе, адже в комфорті ви вже і так сильно втратили. Скрасити перебування в автомобілі, краще відчути його, реалізувати його нові можливості допоможуть фірми, що випускають аксесуари для оснащення салону, — спортивні сидіння, рульові колеса, набалдашники на важіль КПП. Вибір залежить від ваших фінансових можливостей і уявлень про ергономіку водійського місця.

Декілька слів про безпеку. Аварії відбуваються не тільки з сусідами, та і допустити помилку, управляючи по-справжньому тюнінгованним автомобілем, набагато простіше, ніж сидячи за кермом рядової машини, до небезпечних швидкостей що практично не розгониться. Краще, якщо ремені безпеки будуть спортивними чотирьохточковими. Не перешкодить система аварійної пожежогасінні у будь-якому вигляді: від повноцінної, омологированной FIA для гоночних автомобілів до простого підкапотного вогнегасника, що автоматично спрацьовує при підвищенні температури. На підвищення безпеки «працюють» і могутніші, правильно відрегульовані фари головного світла, прожектори і протівотуманки. Не шкідливо додатково виділити машину в потоці. Наприклад, за рахунок розфарбовування...

Втім, повторимося, багато що тут — справа смаку і фінансових можливостей. Які методи і рішення використовувати при «накручуванні» машини — вирішувати вам. Але не забувайте, що багато переробок — рульового управління, гальмівної системи і тому подібне, — правилами, що діють, заборонені. І переміщень, які, як нам обіцяли, ось-ось відбудуться (Журнал «Мотор» №7 (15), поки щось не передбачається...


Форма входа
Календарь новостей
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
 
Поиск
Друзья сайта
 

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz