Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
 
 
 
 
 

Тюнінг - Суперчарджери і механічні нагнітачі

Якщо ви хочете підняти на 40-50% потужність і момент свого двигуна, що крутиться, і у вас є як мінімум $2000, тоді читайте статтю про механічні компресори.

Суперчарджери або механічні нагнітачі є зараз одним з кращих засобів для підвищення потужності і тяги. У автомобілебудуванні ці пристрої з'явилися більше 80 років тому. Принцип роботи суперчарджера достатньо простий. У двигуні внутрішнього згорання паливно-повітряна суміш засмоктується в циліндр, де стискається поршнем і запалав свічкою запалення. В результаті вибуху поршень рухається вниз, і процес повторюється. Чим більше об'єм двигуна, тим більше паливно-повітряної суміші в нього влізе, тим більше будуть потужність і тяга. Суперчарджер нагнітає суміш в двигун під тиском, збільшуючи потужність і тягу, тобто як би збільшуючи об'єм двигуна.

Існує декілька типів суперчарджеров з різним ступенем ефективності, але принцип їх дії практично однаковий. Всі вони приводяться в рух від коленвала з ременем і містять одну або декілька крильчаток, які, обертаючись, заганяють повітря в двигун. В даний час існує два види суперчарджеров: з внутрішньою і із зовнішньою компресією. Суперчарджер з внутрішньою компресією стискає вхідне повітря зсередини самого себе, працюючи як компресор. Суперчарджер із зовнішньою компресією працює як звичайний насос, повітря, що просто закачує, в двигун, нагнітач Рутса. Раніше вони були найбільш поширені, але зараз стрімко набирають популярність суперчарджери внутрішнього типу. До цього типу відносяться Paxton, Pro Chager. Гвинтовий нагнітач Whipple також відноситься до цього типу.

Тепер докладніше розглянемо обидва типи.

  1. Нагнітач Рутса.
    У нім звичайний 2 ротори. У порожнину між роторами і корпусом повітря по зовнішньому периметру корпусу потрапляє в нижню частину. Кожен ротор має 2 або 3 кулачки. Наприклад, у B&m і Weiand їх два, а у нагнітачів для автомобілів General Motors і у аналогічних Weiand, BPS, Hempton Kuhl, Littlefield, Dyer, Mooneyham-ux3; Якщо надати роторам спіральну форму, 2-х кулачків буде недостатньо для нагнітання – суперчарджер не працюватиме. Необхідно встановити 3-ій кулачок, що і зробили конструктори GMC. До речі, на вимірах потужності прямих 2-х кулачкових нагнітачів, ніяких помітних відмінностей потужності знайдено не було.
  2. Суперчарджери з внутрішньою компресією - відцентрові.
    При рівному тиску відцентровий нагнітач дає більший приріст потужності, чим нагнітач Рутса. Причина в тому, що відцентровий нагнітач не так сильно нагріває повітря. З іншого боку, приріст потужності від відцентрового суперчарджера пропорційний оборотам, а значить, він поступається нагнітанню Рутса на низьких оборотах.

Одним з найважливіших достоїнств чарджеров з внутрішньою компресією є їх хороша сумісність з інжекторами. Ці нагнітачі встановлюються збоку двигуна як компресор кондиціонера. Як правило, клапан тяги системи уприскування кріпиться на вході чарджера, а вихід чарджера – на вхід інжектора; Що стосується їх установки на Хот Пологи, то слід зазначити цікаву ситуацію: нагнітач Рутса не збирається здавати свої позиції. Суперчарджери цього типу, чиє застосування спочатку і обмежувалося установкою на Street rod і ранні Street machine, і зараз благополучно використовуються. Причина в тому, що для установки centrifugal supercharger на Street rod доведеться прорізати бічну поверхню капота. До того ж на старих машинах контроль над вихлопом менш жорсткий і для них найчастіше вибирають саме Roots, не стільки із-за ефективності, скільки із-за зовнішнього вигляду; Centrofugal Superchargers випускаються різними компаніями.

Тим часом, об'єднані однією метою, вони мають відмінності. Paxton – відцентровий суперчарджер, приводиться в рух від коленвала ременем, але у нього є одна внутрішня шарікоподшипниковая передача, що дозволяє розгонити крильчатку 30000 об/мін. Недолік – обмежений діапазон нагнітання, оскільки при дуже великому тиску кульки починають прослизати, що приводить до пошкодження суперчарджера. Зараз випускається модель Novi2000 із спіральною передачею. Спіральні шестірки працюють тихіше. Paxton стверджує, що нагнітання на цій моделі – до 17 psi; Vortech з'явилася на початку 90-х і стала першим серйозним конкурентом Paxton.

У суперчарджерах Vortech для внутрішньої передачі використовуються прямозубиє шестерні. Їх недоліком, особливо на неодружених оборотах, є шум. Такі суперчарджери збільшують потужність в 1,5-2 рази, оскільки проміжне охолоджування дозволяє використовувати більший натиск. Ціна збільшується одночасно з ефективністю.


Форма входа
Календарь новостей
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Поиск
Друзья сайта
 

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz